درس پانزدهم – واردکردن فایل اکسل در SQL

شما حتماً با فایل‌های اکسل کار کردید و کار‌های روزمره‌ی خود را در آن انجام می‌دهید، مانند: اطلاعات حسابداری، ورود و خروج به شرکت و … که این نرم‌افزار را می‌توان یکی از نرم‎افزار‌های پرکاربرد در سطح جهان دانست.

اگر شما یک فایل اکسلی داشته باشید و بخواهید آن را وارد جداول SQL کنید، باید چه کاری انجام دهید؛ آیا این کار شدنی است؟

بله، این کار توسط SQL شدنی است و به ‌راحتی می‌توانید فایل‌های اکسل را وارد جداول و دیتابیس SQL کنید؛ برای این کار یک فایل اکسل را در شکل ۱۳۷-۳ مشاهده می‌کنید که دارای ۸ ستون و چندین سطر است که می‎خواهیم آن را وارد SQL Server کنیم.

شکل ۱۳۷-۳ Excel

در ادامه­ی کار به‌مانند شکل ۱۳۸-۳ وارد SQL Server شوید و بر روی دیتابیس مورد نظر خود که قرار است فایل اکسل را وارد آن کنید، کلیک راست کنید و از قسمت Tasks، گزینه‌ی Import Data را انتخاب کنید.

شکل ۱۳۸-۳ واردکردن فایل Excel

در شکل ۱۳۹-۳ و در قسمت Data source باید Microsoft Excel را انتخاب کنید و بعد بر روی Browse کلیک کنید و فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ بعد از انتخاب در قسمت سوم، ورژن آن مشخص خواهد شد؛ برای ادامه­ی کاربر روی Next کلیک کنید.

شکل ۱۳۹-۳ واردکردن فایل Excel

بعد از کلیک بر روی Next در شکل۱۳۹-۳ با خطای شکل ۱۴۰-۳ روبرو می‌شوید که برای حل آن باید از لینک زیر، نرم‌افزار Microsoft Access Database Engine 2010 Redistributable را دانلود و نصب کنید تا این خطا برطرف شود.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=13255

شکل ۱۴۰-۳ خطای فایل Excel

بعد از نصب، دوباره مراحل بالا را اجرا کنید و به‌مانند شکل ۱۴۱-۳ در قسمت Destination گزینه‌یSQL Server Native Client 11.0 را انتخاب کنید؛ در قسمت Server name، نام سرور SQL خود را وارد و در قسمت Database باید دیتابیسی که قرار است اطلاعات اکسل در آن وارد شود را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

شکل ۱۴۱-۳ واردکردن فایل Excel

در شکل ۱۴۲-۳ باید گزینه‌ی اول را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

شکل ۱۴۲-۳ وارد کردن فایل Excel

همان‌ طور که در شکل ۱۴۳-۳ مشاهده می‌کنید، Sheet مورد نظر در اکسل پیدا شده است و شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمه­ی Edit Mappings، ستون‌های آن را ویرایش کنید و همچنین برای نمایش اطلاعات بر روی دکمه­ی Preview کلیک کنید.

شکل ۱۴۳-۳ واردکردن فایل Excel

در شکل ۱۴۴-۳ گزینه‌ی اول را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید بر روی اطلاعات، رمز عبور قرار دهید باید گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید و در صفحه‎ی آخر بر روی Finish کلیک کنید تا کار انتقال انجام شود.

شکل ۱۴۴-۳ واردکردن فایل Excel

همان ‌طور که در شکل ۱۴۵-۳ مشاهده می‌کنید، عملیات انتقال با موفقیت انجام شده است.

شکل ۱۴۵-۳ واردکردن فایل Excel

همان ‌طور که در شکل ۱۴۶-۳ مشاهده می‌کنید، جدول مورد نظر در دیتابیس DB1 ایجاد شده است و اگر از آن خروجی بگیرید، تمام اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد.

شکل ۱۴۶-۳ اطلاعات فایل Excel در SQL

کتاب‌های جدید

کتاب آموزشی CCNP ENARSI 300-410
زبان فارسی
۱۲۲۲ صفحه
نسخه PDF

کتاب آموزشی CCNA 200-301
زبان فارسی
۷۱۵ صفحه
نسخه PDF

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top