درس پانزدهم – آپلود کردن ماشین مجازی در سرور ESXi

اگر چنانچه یک ماشین مجازی آماده ازجایی دیگر تهیه کردید و می‌خواهید در سرور جدید خود اجرا کنید باید به صورت زیر عمل کنید.

وارد Storage شوید و DataStore مورد نظر خود را انتخاب کنید و از منوی ابزار بالای آن بر روی Datastore browser کلیک کنید.

در این صفحه باید ماشین مجازی خود را با کلیک بر روی Upload در Datastore مورد نظر قرار دهید، قبل از این کار یک پوشه برای ماشین مجازی خود ایجاد و فایل‌ها را در داخل آن بریزید.

به مانند شکل روبرو بعد از آپلود کردن ماشین در DataStore، برای استفاده از آن باید بر روی فایل vmx کلیک راست کنید و گزینه‌ی Register vm را انتخاب کنید.

اگر به قسمت Virtual Machines توجه کنید یک ماشین جدید به لیست اضافه شده است که همان ماشینی است که در قسمت قبل آپلود کردیم، برای کار با آن اول تنظیمات آن را بررسی می‌کنیم، بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه‌ی Edit Settings را انتخاب کنید.

در این قسمت تنظیمات مربوط به ماشین مجازی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید بر اساس نوع ماشین و منابع سخت‌افزاری سرور، آن را تغییر دهید.

در این قسمت این پیام ظاهر می‌شود که برای اجرای ماشین نیاز به فایل تنظیمات سرور است که باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید، برای اینکه همه چیز در فولدر اصلی ماشین قرار بگیرد گزینه‌ی Move را انتخاب کنید و بر روی Answer کلیک کنید.

 

کتاب‌های جدید

کتاب آموزشی CCNP ENARSI 300-410
زبان فارسی
۱۲۲۲ صفحه
نسخه PDF

کتاب آموزشی CCNA 200-301
زبان فارسی
۷۱۵ صفحه
نسخه PDF

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top