درس هفدهم – افزایش حجم DataStore در ESXi

در مواردی پیش می‌آید که نیاز به افزایش حجم هارد دیسک دارید، و برای این کار نیاز است که هارد جدید به سرور اضافه کنید برای این کار به صورت زیر تنظیمات آن را انجام دهید.

برای انجام این کار به مانند شکل روبرو DataStore مورد نظر خود را انتخاب کنید و از منوی ابزار بالایی گزینه‎‌ی Increase capacity را انتخاب کنید.

در این صفحه دو گزینه‌ را مشاهده می‌کنید که گزینه‌ی اول برای اضافه کردن فضای یک هارد دیسک دیگر بر روی همین DataStore است و گزینه‌ی دوم برای استفاده از حجم باقیمانده از همان هارد قبلی است.
گزینه‌اول را انتخاب و بر روی  Next کلیک کنید.

در این صفحه باید هارد مورد نظر خود را انتخاب کنید، توجه داشته باشید با انتخاب این هارد، تمام فضای آن به DataStore انتخابی داده خواهد شد.

در این قسمت می‌خواهیم نصف فضای هارد دیسک را به DataStore مورد نظر اختصاص دهیم، برای همین در قسمت اول گزینه‌ی Custom را انتخاب و مقدار فضای آن را با انتخاب قسمت سبز رنگ مشخص می‌کنیم.

در این قسمت نصف فضای هارد به صورت آبی رنگ در آمده که مربوط به نوه VMFS است و بقیه هارد دیسک که سبز رنگ است خالی می‌باشد.

  دوباره قسمت Increase capacity را باز کنید، گزینه‌ی دوم یعنی Expand an existing VMFS datastore extent را انتخاب کنید.

در این صفحه مقدار فضای خالی برای هارد دیسک مشخص شده است و این مقدار را می‌توانید به DataStore خود احتصاص دهید.

در این صفحه قسمت آبی رنگ را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید و در صفحه بعد بر روی Finish کلیک کنید، با این کار کل فضای هارد دیسک به DataStore اختصاص داده می‌شود.

کتاب‌های جدید

کتاب آموزشی CCNP ENARSI 300-410
زبان فارسی
۱۲۲۲ صفحه
نسخه PDF

کتاب آموزشی CCNA 200-301
زبان فارسی
۷۱۵ صفحه
نسخه PDF

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top