درس بیستم – Attach و Detach کردن دیتابیس

برای اینکه بتوانید یک دیتابیس را از لیست SQL مخفی و یا آن را اضافه کنید باید از این دستورات استفاده کنید، برای این کار به‌مانند شکل ۵۳-۵ بر روی دیتابیس مورد نظر کلیک راست کنید و از قسمت Tasks گزینه‎ی Detach را انتخاب کنید.

شکل ۵۳-۵

در شکل ۵۴-۵ باید دو تیک مرود نظر را انتخاب کنید و بعد بر روی OK کلیک کنید، گزینه‌ی Drop Connection ارتباط این دیتابیس را با هر نرم‌افزاری قطع می‌کند و گزینه‌ی بعدی برای آپدیت اطلاعات است.

شکل ۵۴-۵

همان‌طور که در شکل ۵۵-۲ مشاهده می‌کنید دیتابیس DB1 از لیست حذف شده است این بدان معنا نیست که دیتابیس از هارد حذف شده باشد بلکه فقط از لیست حذف شده است که این موضوع را در شکل ۵۶-۵ مشاهده می‌کنید

اگر به‌مانند شکل ۵۶-۵ وارد آدرس مورد نظر شوید دیتابیس DB1 را مشاهده خواهید کرد.

شکل ۵۶-۵

 برای اینکه دوباره دیتابیس را به SQL  اضافه کنیم به‌مانند شکل ۵۷-۵ بر روی پوشه‌ی Databases کلیک راست کنید و گزینه‌ی Attach را انتخاب کنید.

شکل ۵۷-۵

در شکل ۵۸-۵ بر روی Add کلیک کنید و دیتابیس DB1 را از آدرس مورد نظر که در شکل ۵۶-۵ مشخص کردیم انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید.

شکل ۵۸-۵

 

استفاده‌های دیگر این ابزار زمانی است بخواهید سرور SQL خود را تغییر دهید و دیتابیس‌ها را از یک سرور به سرور دیگر انتقال دهید، البته راه‌های بهتر و متنوع‌تری هم برای این کار وجود دارد.

کتاب‌های جدید

کتاب آموزشی CCNP ENARSI 300-410
زبان فارسی
۱۲۲۲ صفحه
نسخه PDF

کتاب آموزشی CCNA 200-301
زبان فارسی
۷۱۵ صفحه
نسخه PDF

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top