درس پانزدهم – نصب و راه‌اندازی CISCO ISE

ISE (Cisco Identity Services Engine) یکی از جدیدترین نرم‌افزارها در مبحث AAA است که به نوعی جایگزین کامل ACS است و امروزه اکثر شرکت‎ها با این نرم‌افزار تمام تجهیزات خود را از نظر AAA کنترل می‌کنند.

در این بخش می‌خواهیم نرم‌افزار CISCO ISE را دانلود و بر روی نرم‌افزار VMware Workstation آن را اجرا کنیم، البته می‌توانید در دیگر نرم‌افزار‌های مجازی هم آن را اجرا کنید.

برای دانلود نرم‌افزار می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://hellodigi.ir/network/cisco/701-cisco-identity-services-engine-ise-2-0-0-306.html

برای نصب این نرم‌افزار از ESXi 6.5 استفاده می‌کنیم و یک ماشبن مجازی با دو هسته CPU و ۴ گیگ رم نیاز دارد که با هم تنظیمات آن را انجام می‌دهیم.

در این صفحه نام ماشین مجازی خود را وارد کنید و نوع سیستم‌عامل را Linux در نظر بگیرید و ورژن آن را هم Red Hat Enterprise Linux 3 در نظر بگیرید و بر روی next کلیک کنید.

در صصحه روبرو باید محل ذخیره‌سازی را در هارد مورد نظر انتخاب کنید، توجه داشته باشید حداقل ۱۲۰ گیگابایت فضای خالی وجود داشته باشد.

در این قسمت باید تعداد هسته CPU را حداقل ۲ در نظر بگیرید، مقدار رم۴ گیگابایت و هارد دیسک آن را هم حداقل ۱۲۰ گیگابایت در نظر گرفیم که بهتر است حداقل ۲۰۰ باشد، توجه داشته باشید در قسمت CD/DVD باید فایل ISO مربوط به نرم‌افزار ISE که در قسمت قبل دانلود کردید را معرفی کنید تا ماشین از روی آن فایل بتواند ISE را راه‌اندازی کند، بر روی Finish کلیک کنید و ماشین مورد نظر را روشن کنید.

در این قسمت ۴ گزینه‌ را مشاهده میکنید، برای نصب ISE باید عدد یک را وارد و بر روی Enter فشار دهید، بعد از این کار نرم‌افزار تنظیمات سخت‌افزاری را چک می‌کند در صورت مشکل به شما پیغام خواهد دارد و اگر هم درست باشد ادامه خواهد داد.

بعد از انتخاب کلید یک ، نصب نرم‌افزار به صورت اتوماتیک انجام می‎‌شود.

بعد از نصب ISE سیستم Restart شده و شکل روبرو ظاهر می‌شود که باید با وارد کردن دستور Setup تنظیمات اولیه آن را انجام دهید.

در این صفحه باید به ترتیب نام هاست، آدرس IP، Sunbnet، gateway، Domain و NTP Server را وارد کنید.

آدرس IP این سرور ۱۹۲.۱۶۸.۵.۳۰ در نظر گرفته شده است.

بعد از وارد کردن تنظیمات کار تکمیل می‌شود و سرویس‌های مورد نظر ISE اجرا خواهند شد.

بسته به نوع سروری که برای ISE در نظر می‌گیرید، نصب سرویس و اجرای آن بین ۲۰ دقیقه تا چند ساعت زمان‌بر خواهد بود، همانطور که مشاهده می‌کنید سرویس‌ها اجرا شده و در مرحله‌ی نهایی آن قرار دارد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top